søndag 21. oktober 2007

Engelsktest. Check!

Så var det på tide å blogge igjen! Tok visst litt over en uke denne gangen...
Siden sist har vi vært på quiz og tatt en engelsktest (og jeg har fått to nye skjorter!)

På anbefaling fra min tante Maria, tok vi kontakt med ANSA, som arrangerte en quiz. Det var hyggelig med litt norsk kultur og noen glass øl.
Universitetene her nede følger kalenderåret, så vi ser på mulighetene for å studere til våren. For å søke må vi ta en engelsktest. Den tok vi på lørdag. Vi trenger 90 av 120 poeng. Resultatene kommer om to til tre uker - det blir spennende! Marie vil ta Internasjonale Studier og jeg vil ta Computer Science and Technology. Søknadsfristen er om under 10 dager, så vi får se om det går.
Det var tante Maria sin idé å sjekke mulighetene for å studere også og ikke minst var det hennes anbefaling som gjorde at vi valgte Brisbane.
Takk tante!

Første helgen i oktober skulle jeg donere blod til røde kors. Snille Marie ble med og holdt meg i hånden. Da vi kom bort, ble jeg spurt av resepsjonisten om jeg hadde med legitimasjon. Jeg viste førerkortet og hun sprang avgårde for å sjekke om det var gyldig. Det var gyldig, så da var det bare å fylle ut et hav med papirer. Etter dette var gjort måtte vi vente en god stud (selv om jeg hadde avtalt tid). Så ble navnet mitt ropt opp - skummelt! Jeg måtte inn på et lite rom for å ha en konfidensiell samtale. Veldig viktig at den var konfidensiell. Marie fikk ikke være med. Litt rart siden det forsovet er opp til meg hvem jeg vil holde hva konfidensielt for, men men. Intervjueren, som helt klart var en regel- og kontrollfrik, ville ikke godkjenne førerkortet mitt som legitimasjon. Jeg fikk åpne bankkonto med det, men bidra med blod, fikk jeg altså ikke.

Nerdedel!
Ubuntu Linux er kommet ut i ny versjon. Det nye er at enda mer (alt?) fungerer bare du plugger det i, stilige effekter som lett overgår Windows Vista og Mac er aktivert som standard, batteritiden er utvidet og codec-er er installert automatisk når de trengs (det betyr at alt av musikk og film bare virker.)

Er du en av de heldige jeg har installert dette for (mamma, Svein, Marianne, Daniel) anbefaler jeg dere å oppgradere.

Andre anbefaler jeg å prøve det ut. Last ned cden, brenn den og start opp maskinen med cden i. Da er du inne i Ubuntu uten å ha forandret systemet ditt på noen måte. Start på nytt og ta ut CDen så er du tilbake i Windows.

Ingen kommentarer: